Not connected
EN

Home



Ansök om din ATA-Carnet här!

Information

VIKTIGT MEDDELANDE!

Den 29 februari är portalen eata.se stängd för transportering av data till nya portalen TradePort.
Ni kommer inte att kunna logga in eller ansöka om ATA-carnet då.

Vi återkommer inom kort med mer information.

För frågor kontakta Sofia Lindström via dokumentmejlen info@handelskammaren.ac (Skriv "Fråga om ATA"  i ämnesraden)

_________________

Välkommen som ATA-carnet kund hos
Västerbottens Handelskammare!

Under fliken "Documents and support" finns all information ni behöver för att ansöka om ett konto.
Ni behöver inte ha ett konto eller vara inloggad för att ta del av de pdf-filer som finns där eller den csv-fil som ni enkelt laddar ner för att förbereda varulistan i carneten om ni har många artiklar som ska med på resan.

Skapa användarkonto
För att ansöka om ATA carnet behöver ni skapa ett användarkonto, det gör ni under fliken "account order". 
När er ansökan har skapats skickas ett avtal automatiskt till er angivna mejladress.
Avtalet ska signeras av firmatecknare/person med rätt att attestera fakturor och mejlas sedan till info@handelskammaren.ac

Normal handläggningstid för ATA-carnet
När vi fått in komplett ansökan, är normal handläggningstid tre arbetsdagar, efter inkommen ansökan.
Vi kan eventuellt skynda på processen men då behöver ni kommunicera detta med oss för att vara säker på leverans i tid, det tillkommer också en expressavgift.

  • Prislista finns under "Documents and support".
  • Vänligen ange vilket datum ni önskar leverans av er ATA-carnet i fliken "messages" i varje carnetansökan.

Leverans och återlämning av carnet
Vi levererar er ATA-carnet via rek.brev/bud till den adress och person ni angivit i kontot.
Ni kan även ange i "messages" för varje carnet vem som ska vara mottagare, om annan än den på kontaktuppgifterna.

Återlämnande av carnet sker via rek.brev till vårt kontor i Skellefteå alt. via bud från hand till hand (se pdf)
OBS! Inget skickas per post!

Du som ansöker som ombud
Vänligen notera att även kunden du ansöker åt behöver ha ett användarkonto i eata.se.
När både du och kunden har sina konton på plats, kontakta oss så att vi kan sammankoppla era konton. 

Om något är oklart eller känns svårt så är ni välkomna att kontakta oss
e-post: info@handelskammaren.ac
tfn: 010 199 36 30

Login
Username
 
Password