Not connected
EN

Home



Ansök om din ATA-Carnet här!

Information

HUR DU ANSÖKER OM EN ATA CARNET 
1. Skapa ett konto i eata under fliken "account order". När din ansökan om konto har skapats skickas ett avtal automatiskt till din angivna mailadress. Avtalet ska signeras av firmatecknare/person med rätt att attestera fakturor och mailas sedan till handelsdokument@vasthk.se 

2. När du har fått access till ditt konto kan du logga in och påbörja din ansökan. Se vår youtube-film hur du steg-för-steg ansöker om en ATA carnet i portalen. Kopiera och klistra in den här länken i din webbläsare och sök: 
https://www.youtube.com/watch?v=RbdL_cATUes

NORMAL HANDLÄGGNINGSTID ÄR TRE ARBETSDAGAR 
Vi kan självklart skynda på processen, men observera att det då tillkommer en ilavgift för snabbare hantering. Du hittar kostnaderna i vår prislista under "documents and support". Vänligen ange under "messages" i din ansökan när (datum) du önskar att ha din ATA carnet klar. 

OM DU ANSÖKER SOM OMBUD
Vänligen notera att även kunden du ansöker åt behöver ha ett användarkonto i EATA. När både du och kunden har sina konton på plats, kontakta oss så att vi kan sammankoppla era konton. 

VÅRA ÖPPETTIDER
Måndag - fredag: kl. 8.30-15.30 (Stängt för lunch kl. 12.00-13.00)
Inlämning - och upphämtning av ATA carnet måndag-fredag kl. 8.30-11.45

VIKTIG INFORMATION FÖR DIG SOM ANSÖKER OM ATA CARNET
1 mars 2024 byter vi plattform från Eata till TradePort. Du som är befintlig användare har fått ett avtal skickat till dig 
om att uppdatera villkoren via GetAccept, här väljer du Västsvenska Handelskammaren och godkänner. 
Du som är ny användare skapar ett konto i TradePort och får då ett avtal skickat till dig. 

OBS! Vi godkänner inga ATA carneter i EATA efter kl. 12.00 28 februari. 


Login
Username
 
Password