HUR DU ANSÖKER OM EN ATA CARNET
1. Skapa ett konto i eata under fliken "account order". När din ansökan om konto har skapats skickas ett avtal automatiskt till din angivna mailadress. Avtalet ska signeras av firmatecknare/person med rätt att attestera fakturor och mailas sedan till handelsdokument@vasthk.se
2. När du har fått access till ditt konto kan du logga in och påbörja din ansökan. Se vår youtube-film hur du steg-för-steg ansöker om en ATA carnet i portalen. Kopiera och klistra in den här länken i din webbläsare och sök:
https://www.youtube.com/watch?v=RbdL_cATUes
NORMAL HANDLÄGGNINGSTID ÄR TRE ARBETSDAGAR
Vi kan självklart skynda på processen, men observera att det då tillkommer en ilavgift för snabbare hantering. Du hittar kostnaderna i vår prislista under "documents and support". Vänligen ange under "messages" i din ansökan när (datum) du önskar att ha din ATA carnet klar.
OM DU ANSÖKER SOM OMBUD
Vänligen notera att även kunden du ansöker åt behöver ha ett användarkonto i EATA. När både du och kunden har sina konton på plats, kontakta oss så att vi kan sammankoppla era konton.
VÅRA ÖPPETTIDER
Måndag - fredag: kl. 8.30-15.30 (Stängt för lunch kl. 12.00-13.00)
Inlämning - och upphämtning av ATA carnet måndag-fredag kl. 8.30-11.45
AVVIKANDE ÖPPETTIDER
26/10 STÄNGT. Vi är på Tulldagen, hoppas vi ses där!
|